今天,又要講一講讓人又愛又恨嘅中國房地産了。

唔知大家近嚟有冇聽過這個段子:2005年,德國人馬斯庫拖著一只行李和300萬元嚟到上海。他拿出100萬元付了房子首付,剩下200萬元經營紅酒生意。十多年過去咗,200萬元嘅創業經營款早被馬庫斯虧得底褲朝天。如今,他以1725萬元賣掉房子,打算回國休養生息。臨行前,他聳聳肩,滿臉唔解地說:“MLGB,這真系一個神奇嘅國度!”

如今,讓老外直呼“神奇”嘅中國房地産模式,已經越過重洋,喺老外嘅家門口變魔術般地立起一幢幢高樓,這下子,老外們徹底傻眼了。

喺我哋“海嗰便”嘅移民群裏,一位馬來西亞買樓嘅老華僑俾我分享了一單事:

近幾年來,中國房地産商像潮水都系湧入馬來西亞買樓和新加坡。

他說:“中國嘅開發商太可怕咗,房子都系幾千、幾萬套嘅建,我哋本地人又唔炒房,邊個會來買呢啲房子呀?橫掂我系睇唔曉。”

2

“蓋咁多房子,賣給邊個?”

------

回答這個問題之前,我哋首先要對一單事有個粗略嘅概念,嗰個就系——中國開發商到底喺海外蓋了多少房子?

我喺網上查了相關數據:中國嘅海外房産投資從2009年開始穩步上升,近嚟嘅一次爆點發生喺2013年至2014年,嗰個一年,國內各大知名房地産商好似忽然覺醒,萬科、碧桂園、萬達、綠地、新華聯、雅居樂紛紛喺海外拿地,到2016年,中國開發商一年時間喺海外投入了353億美元,同比增長37%。

嗰位馬來西亞買樓老華僑跟我說嘅情況也驗證了這一現象,他說:“喺我住嘅新山市,這幾年中國開發商就已經蓋了快十萬套嘅房子了。要知道,成個新山市嘅人口才50幾萬啊,而且大家都唔缺房子。咁多房子要賣給乜人呢?

商家系絕對唔曉去做一個明顯會虧錢嘅生意嘅,如果明明知道賣唔出去,嗰個中國開發商究竟喺打乜嘢算盤呢?”

這位馬來西亞買樓移民百思唔得其解。

其實答案很簡單,當然系賣給有錢嘅中國人。

嗰位老華僑仲系太久冇回國,唔了解中國國情。

爲了一解他疑惑,我對他說:“中國人對于房子嘅需求系多種多樣嘅,買房可能系爲了孩子能讀個好學校,可能系爲了炒房,可能隔籬老王買了也就跟風買了,一個乜嘢風吹草動嘅調控政策都可能引發一輪買房熱。甚至很多中國家庭因爲要買房而選擇假拆檔。”

“假拆檔”?他詫異地望住我:“這應分只系很極端嘅例子吧?”

我說:“很極端談唔上,因爲這種行爲喺中國還蠻多嘅”。

他半晌合唔攏嘴,收屘說:“太瘋狂了,太瘋狂了……”

3

“求求你們,別來買房了!”

------

睇到老華僑這個樣子,我覺得有必要俾佢普及一下國內買房嘅神奇古仔了,我回憶了一下印象中比較深刻嘅一次事件,講給了他聽。

大概系2016年嘅8月,上海曾經發生過一場鬧劇。

因爲坊間嘅一個關于“上海樓市調控,房貸將收緊”嘅傳聞,很多上海民衆嘅第一反應唔系去確認這個傳聞嘅真實性,而系第二天一大早就唔約而同嘅嚟到民政局——辦拆檔。

民政局嘅工作人員勸都勸唔住。

當其時這場鬧劇被電視台報道了,大家可以睇睇下便嘅動圖來感受一下:

大廳裏有位老兄仲喺給一旁嘅夫妻傳授此中奧秘:“你們撇清關系,但又唔影響你們”。

民政局門口嘅“溫馨貼士”,唔知有多少人熟視無睹?

“買房就咁重要咩?爲了買房,可以拆檔,可以呃?”

我:“你實情系唔曉中國人對房子嘅感情,你們馬來有公屋,窮人唔必驚住冇房子住,所以房子嘅剛需冇咁強,房價也冇咁誇張,只要肯努力,兩夫妻幾年內存個首付冇問題,可系我哋唔同,人多地少,又冇公屋可以申請,唔買房,孩子連好點嘅學校都進唔去,揾對象嘅時候,如果冇房,人家都唔肯把女兒嫁給你,除開房子,好閑能俾我哋安全感和幸福感嘅了。

所以,窮人搏曬命借錢買房,富人搏曬命囤房炒房,爲嘅就系爭搶這個稀缺嘅資源,邊個能夠搶到嘅資源更多,邊個就系這個社會嘅得食者。而喺中國社會,唯得食論系主流價抵得觀,只要能夠得食,用乜嘢花臣唔重要,更何況,拆檔只系騙騙政策,唔系真個,房子得食後,大多數都會複婚嘅。”

聽完我講嘅“神奇”古仔,他沈默良久,忽然激動地跟我說:“求求你們,能唔能唔好再嚟買房了?我哋馬人嚟傻,玩唔過你們,你們把房價炒高了,馬人嚟跟風學著炒,嗰個系唔系大家也都假拆檔,嗰個社會還成乜嘢樣子?”

我也唔識得該如何回答他了,中國國內嘅房地産市場嘅黃金時代已經過去,海外嘅房産市場已經成爲新嘅“淘金地”,中國改革開放幾十年積累嘅財富,如果唔往外走,還能走去邊呢?

未來十年,唔理系馬來西亞買樓、新加坡、美國、澳洲、加拿大、歐洲,斷估都會出現大批中國開發商和中國嘅購房者。

到其時候,會唔曉出現嗰位老華僑驚住嘅——本地人也學著炒房,斷估也只能睇佢哋嘅道行了。

馬來西亞買樓网站:http://www.malayhome.com.hk/

arrow
arrow
    全站熱搜

    www.renewa 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()