你好!我系喺孩子上一年級中期嘅時候就睇到了你嘅博客,感覺受益匪淺,于系乎迫唔及待地把你嘅博客從頭到尾嘅睇了一遍,好些文章甚至睇了好幾遍,希望自己嘅孩子也能像植竣都系善良、明理、大氣、上進、自覺……也一直喺睇你嘅文章,從新浪博客追到微信公衆號上,已經快六年了。雖然孩子並唔如期待中嘅嗰樣突出,但我仲系很感激你,感激你把孩子成長中關鍵嘅九年分享出嚟,讓我哋學到了很多。宜家我才真正體會到,你常說嘅話“你嘅孩子,你作主”意味著乜嘢,理念和方法就喺嗰度,唔同嘅人執行,有唔同嘅結果,一切都源于“著意”。而我只學了皮毛,未曾學到直情。

但我仲系希望跟你分享,呢啲年我覺得很受益嘅呢啲地頭:

關于學琴,之前我女兒就喺學鋼琴,反複睇了你喺這方面花嘅心水後,我采用了你嘅方法後,孩子喺練琴嘅過程中,唔曉再講“你們來練嘛!”這一類嘅話。練了七年多嘅琴,由于一些客觀原因,加上有時我脾氣也唔好,雖然並冇得到想像中嘅成果,但也唔後悔,我哋大曬收獲就系逆商教育,而最失敗嘅就系有時鬧交起身加深了母女矛盾。總嘅來說,問題仲系出喺我自身私人補習屎友有限,知識積累唔夠多,唔曉引導,也唔曉打理自己嘅脾氣。

(竣媽答:首先唔該你嘅坦誠分享,很高興有你咁樣喺教育實踐中唔斷運用總結嘅好朋友。

孩子能堅持練琴七年,身爲曾經嘅琴童阿媽,我深知這並唔系一單容易嘅事。從這個意義上說,你和孩子都系很有毅力嘅人。唔過我並唔支持你強調成果嘅說法,認爲學琴七年卻冇得到想象嘅成果。我唔識得你想象嘅成果系乜嘢,這個果實有幾大才符合你嘅預期?喺我睇落,學琴,真正有價抵得嘅就系用正確嘅方法堅持練習嘅感受音樂、努力駕馭音樂、私人補習欣賞音樂嘅過程,以及這個過程中對家長孩子意志力嘅磨練,對時間打理屎友嘅提升。對孩子人生來說,這就系極好嘅、極有意義嘅成果了,唔系咩?

我阿媽曾經對我說過一句話:“牙齒和舌頭日日喺兼埋,牙齒間中仲有咬著舌頭嘅時候,一屋企人,邊度可能一啲矛盾和衝突都冇呢?關鍵系要互相理解,互相體諒,屋企人始終就系屋企人。”這句話適用于所有嘅家庭。人都系有惰性嘅,何況孩子?家有琴童,點可能喺練琴過程中一啲爭拗衝突都直頭冇呢?我希望你能豁達一些,唔以失敗來定義成長過程中意志力較量時難免嘅一些衝突,學會接受和交低,把呢啲曾經嘅遺憾,視爲成長過程中整定嘅磨練和代價。

唔過,說到你唔曉打理自己脾氣,我倒想多說幾句。對脾氣嘅打理,真個系抵得得我哋所有家長都重視嘅一門課程。脾氣並唔系直頭冇法控制嘅,畢竟我哋都系成年人。除開所謂嘅提升自我修養和素質呢啲老調子,脾氣嘅打理還可以從兩方面埋手。一系周時複盤反思,正確分析識得脾氣來源嘅合理性。很多時候,我哋理所當然嘅脾氣,往往系出于功利嘅甚至錯誤嘅價抵得觀,囿于自身認知嘅局限,並唔咁光明正大和理直氣壯。若有良師益友能俾我哋指出思維嘅盲點,從正面積極嘅價抵得觀出發來識得孩子和家庭教育,重新審視我哋內心深處嘅一些思維回路,換個思維睇問題,同樣嘅一單事,認知變了,也許就冇脾氣了。脾氣打理嘅另一個途徑,系透過私人補習有效提升自己嘅教育打理方法和花臣。當親子溝通打理嘅方法正確了,使脾氣嘅機會自然就少了。)

關于英語,之前一直散打,也唔識得用乜嘢教材。直到睇到你分享小竣學過《典範英語》後,我也試著買了第一冊,一下子就愛上了它:書很盞鬼,教材有系統性,最中意它”透過閱讀來學英語“嘅理念。唔過我哋學得慢,直到六年級完才全學完,也讀得唔夠紮實。其間喺五年級時插入新概念英語1,擴展閱讀過《魔法樹屋》。回頭來睇睇,呢啲都系英語私人補習嘅經典書籍。打後我睇到成都一些很好嘅私立學校都把《典範英語》作爲教材嘅時候,瞬間感覺學英語上冇走彎路,也節約了很多錢。我每周都會選擇一部英文電影放給孩子睇。喺我嘅影響下,身跟朋友嘅孩子也都喺學《典範》。宜家開始讀《Harry Potter》,近嚟由于孩子出現一些青春期嘅逆反,進度有點一波三折嘅。

(竣媽答:從你嘅分享睇得出,你嘅孩子小學階段英語積累仲系做得很唔錯嘅,典範英語鋪開閱讀面,打下詞彙量基礎。再用新概念1來鞏固強化語法,用《魔法書屋》來拓寬泛讀面,精讀泛讀結合,閱讀語法都唔丟,仲系比較有章法嘅。)

關于文言文嘅私人補習,孩子跑馬觀花地從《弟子規》開始讀起,《三字經》、《千字文》、《論語》、《大學》、《中庸》、《道德經》、《孟子》,呢啲都系早上起身讀嘅,到了六年級,冇咁多時間,孟子冇讀完。由于讀得膚淺,喺她腦裏也冇留下太多嘅印象。如果我先學,先了解,當她讀時,我俾佢講解,嗰個多好啊。宜家語文考試越來越重文言文!方向對了,但系方法唔紮實!!唉!

(竣媽答:關于文言文基礎嘅積累鋪墊,你選嘅呢啲讀物直情都唔錯,仲有一些唐詩宋詞也抵得得一讀。如果你也能同步學習,喺孩子閱讀過程中和她展開對所讀內容嘅討論,無論系字詞釋義仲系經典古仔、社會人文背景、思想醒神層面嘅討論,都能更有助于加深孩子嘅識得和理解,進一步提高孩子嘅閱讀興趣,同時也利于給孩子打下較好嘅人文素養基礎。

讀書讀書,核心系要大聲讀,但也絕唔單止止于讀,理解性閱讀,對孩子來說至系事半功倍嘅閱讀,這一啲,希望能引起其他小學生家長嘅重視。)

    關于鍛煉,每天早上起身,都會要求她跳繩,這差唔多系返學日子中唯一嘅鍛煉方式了,唔過,有時她也敷衍我哋。放暑假,一般都帶她跑步。今年暑假喊唔喐了,唔過開學後,佢哋學校鍛煉強度大,也唔使操心。假期主要嘅運動就系遊水。

    關于長眼界,每年都會帶她出門旅行,都系自由行。也俾佢買了許多書,可以說,喺你嘅影響下,小學六年,每年買書嘅錢比俾佢買衣服嘅錢還多,衣服倒買得少,好些都系家姐們留俾佢嘅。買書時總識谂到你說嘅,得給孩子提供各種各樣嘅書,好似食嘢都系,要營養均衡。宜家嘅她,很中意溫書。

關于初中學校嘅選擇,由于之前你嘅博客中也提到過,所以希望她能上一所好嘅初中。我哋系成都嘅一個郊縣,周圍嘅初中有三所,但宜家都系搖號,反而更唔公平,加上好些成績好嘅孩子初中都去咗成都。本地至好嘅中學,今年中考上600分嘅也只有三十幾個(差唔多每年都系這水平,去年更低),高中想讀成都四、七、九及其分校,至少得610分以上。經過一番折騰,孩子也算爭氣,雖然冇考上成都第一流嘅私立實驗班,但也上了一所口碑較好嘅公立學校嘅實驗班,我哋睇重其大都系經過選拔來嘅學生,注重鍛煉,每天都有一節體育課,就系系期末嗰個段時間也唔打折扣。

(竣媽答:真誠地恭喜你和你優秀嘅女兒!這個社會固然競爭激烈,但機會也唔少,真正優秀嘅孩子也唔曉被冷落和遺忘,好學校嘅好學位,系留給有谂住嘅孩子們嘅。恭喜你們透過長期嘅積累,喺競爭激烈嘅小升初中,有實力把炮住了機會。)

寫信嘅目嘅,系想說,正因爲跟手你,學了很多,有了前瞻性,所以才有如今嘅現狀,雖然還唔系至好,但也冇白混過這六年。我舊時真個以爲小學六年系求其嘅,宜家孩子大了才慢慢意識到,這系打下各種基礎嘅最關鍵嘅六年。真個很佩服你嘅眼光、屎友!有全局性、系統性、前瞻性,關鍵事幹上都很注重細節。多謝你!!喺博客中學了好些年,我發覺到一個現狀:每一個優秀嘅孩子背後,都有很著意嘅家長。唔需要家長操心嘅孩子也有,但極少,而自己嘅孩子並唔系嗰個種人。

(竣媽答:多謝你嘅褒獎!我零舍認同你發現嘅事實,每個優秀嘅孩子背後,都有很著意嘅家長。唔需要操心嘅孩子也有,唔單止系極少,而且,這極少數嘅孩子去細細追究其成長經曆嘅背後,其實也系有邏輯可循嘅,背後都有幫助孩子進步和奮發嘅局外人睇唔到嘅因素。

也希望提醒你,唔好總喺“至好”面前略感自卑,人生系一個個唔同階段組成嘅,冇至好,感受和唔斷追求屬于自己嘅更好便已足夠。)

   宜家我嘅孩子上進、愛讀書。雖然也有很多唔足,仲有許多需要改進嘅地頭,但有時我喺想,我自己都系一個管唔住自己嘅人,哪能指望孩子事事都稱我哋嘅心呢?只要她喺持續進步就好。喺打後嘅日子中,我也將唔斷學習,進步,來影響孩子。

祝家庭幸福!事事順心!植竣進入理想嘅高校!

(竣媽答:多謝你嘅祝福。犯錯系孩子們嘅權利,邊個孩子系唔犯錯誤就長大嘅呢?孩子唔夠完美,唔系很正常嘅咩?關鍵系肯制向好,肯唔斷改錯。任何一個孩子,甚至包括我哋大人,都系喺一個唔斷犯錯、試錯再調整改錯嘅過程中持續學習和成長嘅,唔系咩?金無足赤人無完人,人生就系一個道場,結果隨緣,重點喺于透過唔斷嘅修行,充實自我、提升自我價抵得嘅這個過程。願我哋共勉之!

祝孩子中學生活日日向上!)

更多補習咨詢:https://www.hkta.edu.hk/

arrow
arrow
    全站熱搜

    www.renewa 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()